Ledelsen af Kundeoplevelsen

Niveau 1 eller 2

Er din virksomhed på niveau 1 eller 2, vil I kunne opnå en lang række fordele, ved at implementere nogle enkelte processer og en fast struktur i jeres kundefokus.

Begynd med 3 grundlæggende enkelte steps og høst de lavthængende frugter:   

Ledelsen af kundeoplevelsen – Vejen til niveau 3 – Det operationelle plan
  1. Sæt kundeloyalitet på dagsordenen. Udnævn en kundeambassadør. Personen skal have formelt ansvar og magt til at agere som ansvarlig for kundernes oplevelse
  2. Iværksæt struktureret og løbende måling af kundernes relation til virksomheden
  3. Fastlæg og kommunikér en klar holdning til, hvad en god kundeoplevelse er. Etablér det ”Ydre kommunikationsloop” – aftal faste rutiner for opfølgning, når en kunde giver udtryk af at være utilfreds, eller giver en lav score

 

Niveau 1 eller 2

3 aktiviteter der giver:
  • Reel indsigt i, hvordan kunderne oplever virksomheden
  • Løbende identificering af illoyale og utilfredse kunder
  • Faste rutiner etableres til håndtering af situationer, hvor en kunde har haft en dårlig oplevelse
  • Medarbejderne med direkte kundekontakt kan modtage feedback fra kundens egen mund
  • Der skabes en daglig, målbar fokus på kundens oplevelse = grundlag for en styret, kundefokuseret kultur i hele virksomheden

 

Resultatet vil være flere tilfredse og loyale kunder, der vil anbefale virksomheden til deres netværk samt en virksomhedskultur med øget fokus på kundetilfredshed/-loyalitet.

De 3 steps er enkle at etablere og kræver ikke megen tid eller energi, men udbyttet er stort. Ved at iværksætte de 3 steps samt løbende opfølgning har I etableret Ledelsen af Kundeoplevelsen på det operationelle plan.  

Skal vi hjælpe dig?

Send dit telefonnummer til kontakt@novopro.dk, så kontakter vi dig

Venlig hilsen

Novopro