Ledelsen af Kundeoplevelsen

Det strategiske plan

Virksomheden har, eller er meget tæt på at have, etableret kundens oplevelser som det grundlæggende fundament i virksomheden, hvilket giver det optimale grundlag for en positiv og udbytterig relation til kundeplatformen.

Indikatorer for at virksomheden er på niveau 5:
  • For en niveau 5 virksomhed er kundefokus en del af virksomhedens DNA og kultur. Tid til opfølgning og processer er en fast del af virksomhedens rutiner, da det åbenlyst giver værdi.
  • Hele organisationen tænker i innovation, der sikrer, at virksomheden er på forkant med kundernes forventninger og virksomheden adskiller sig fra sin branche via selve kundeoplevelsen.
  • Medarbejderne ved, hvordan de skal håndtere kendte situationer, hvilket har begrænset antallet af kundetyperne Detractors (illoyale/utilfredse) og Passives (illoyale/tilfredse).
  • Antallet af kundetyperne Detractors (illoyale/utilfredse) og Passives (illoyale/tilfredse) minimeres, og virksomhedens loyalitets-nøgletal vokser. Findes der nøgletal for branchen, er virksomheden repræsenteret i toppen.

Niveau 5

Tillykke med resultatet af indsatserne

Vejen til kundernes hjerner og hjerter er dog en konstant rejse. Kunders forventninger og krav, og ikke mindst den omverden og de vilkår vi som virksomhed eksisterer i, ændrer sig konstant. At være kundefokuseret er en uafbrudt proces, der konstant kræver, at man lægger øre til kunderne og de vilkår, virksomheden lever i.

De 2 store hjælpere i dagligdagen er virksomhedens processer og kultur. At der er aftalte spilleregler, så alle ved, hvad der skal gøres i den enkelte situation. Og at man brænder for det, er et godt skridt på vejen.

Skal vi hjælpe dig?

Send dit telefonnummer til kontakt@novopro.dk, så kontakter vi dig

Venlig hilsen

Novopro